Consiliul Național al Elevilor (CNE) a atras atenția, încă din luna februarie a acestui an, cu privire la faptul că structura anului școlar 2021-2022 este dezechilibrată si nejustificată, fiind aprobată fără un proces de consultare reala a partenerilor de dialog social.
Acest for își menține poziția cu privire la structura anului școlar 2021-2022 astfel: cursurile să înceapă pe data de 6 septembrie 2021 și să se încheie pe data de 4 iunie 2022.
Potrivit reprezentanților CNE, această structură ar fi mai echilibrată, atât în ceea ce privește numărul de săptămâni, cât și în ceea ce privește numărul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiți să le petreacă la școală în timpul verii, atunci când temperaturile din sălile de clasă creează un disconfort termic puternic, în contextul în care majoritatea unităților de învățământ preuniversitar nu dispun de infrastructura de climatizare.
În ceea ce privește prelungirea duratei cursurilor începând cu anul școlar 2022-2023, CNE considera ca Ministerul Educației „are datoria de a trata cu prioritate, înaintea oricărui alt aspect”, planurile-cadru pentru liceu, care vor redefini arhitectura curriculara a întregului sistem.
Cercetările din domeniul științelor educației arată că nu există o legătură consistentă și bine definită între creșterea numărului de zile pe care elevii le petrec la școală și rezultatele pe care aceștia le obțin la testările internaționale de tip PISA.