Peste 3.000 de profesori, din țară, au semnat o petiție prin care solicită Ministerului Educației ca sarcina administrării burselor sociale să treacă din mâinile diriginților și învățătorilor la serviciile de asistență socială. Profesorii consideră că, astfel, ar putea să se simtă mai puțin împovărați de birocrație.
În prezent, aceștia trebuie să gestioneze dosarele pentru bursele sociale, ceea ce presupune documentație vastă și numeroase formalități. „Aceasta e o muncă ce necesită mai degrabă abilități juridice și sociale, iar diriginții nu au pregătirea necesară pentru asemenea responsabilități,” a declarat un învățător care a preferat să rămână anonim. Cadrele didactice afirmă că povara documentației afectează calitatea predării, mai ales la începutul de an școlar, când cererile de burse devin o prioritate birocratică, iar profesorii sunt îngropați în hârtii.
Semnatarii petiției susțin că angajații serviciilor de asistență socială sunt mai potriviți pentru această sarcină, fiind deja instruiți pentru a evalua cazuri sociale complexe și pentru a respecta reglementările. Transferul responsabilității ar simplifica activitatea profesorilor, care, după cum spun, sunt deja implicați în „Săptămâna Verde”, „Școala Altfel” și alte inițiative educaționale, pe lângă activitatea la clasă.
„Bursele sunt o povară administrativă imensă pentru profesori,” a subliniat și Marius Nistor, liderul Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”.