SAF-T trebuie depus de către contribuabilii mici, dar era o problemă în privința ONG-urilor, bisericilor și asociațiilor de proprietari.
ANAF a pregătit un proiect de ordin prin care aceste entități vor fi exceptate de la această obligație, mai ales că din punct de vedere tehnic fișierul nu putea fi completat.
Practic, ANAF rezolvă ceea ce a identificat Camera Consultantilor Fiscali.
O altă modificare vizează societățile cu activitate suspendată temporar.
Având în vedere aspectele practice întâlnite în perioada ulterioară implementării Fișierului Standard de Control Fiscal (SAF-T), proiectul prevedere clarificări privind obligația transmiterii declarației D 406 –SAF-T, în cazul societăților cu activitate suspendată temporar, respectiv clarificarea expresă a faptului că, contribuabilii care au optat pentru depunerea Declarației informative D 406, nu vor putea renunța ulterior la opțiunea exprimată.
Opțiunea va deveni efectivă prin depunerea unei Declarații informative D 406 validată de ANAF.
Urmează ca acest proiect să fie publicat în Monitorul Oficial pentru a produce efectele.
SAF-T reprezintă una dintre cele mai importante declarații, iar în 2025 va trebui depus formularul 406 și de către contribuabilii mici.
Aceștia vor beneficia de o perioadă de grație după cum urmează:
6 luni pentru prima raportare, respectiv 5 luni pentru a doua raportare, 4 luni pentru a treia raportare, 3 luni pentru a patra raportare, 2 luni pentru a cincea raportare, pentru contribuabilii care au obligația de transmitere lunară a fișierului SAF-T;
De asemenea,
3 luni pentru prima raportare pentru contribuabilii care au obligația de transmitere trimestrială a fișierului SAF-T.