Minicroazierele pe Dunăre vs. Pânzarul Moldovenesc

Aşa DA

Minicroazierele organizate de Ziua Dunării, motiv de bucurie pentru gălăţeni
Sute de gălăţeni s-au grăbit, ieri, 29 iunie, la orele după-amiezii, să-si procure tichete gratuite de îmbarcare pe navele „Borcea”, „Kaptan M” şi „Colegiu”pregătite să efectueze câteva minicroaziere pe Dunăre. Pe o căldură aproape insuportabilă, oameni de toate vârstele au aşteptat nerăbdători , dar cu entuziasm, să profite din plin de o mică plimbare în aer liber pe traseul: ponton ”Valurile Dunarii”-Port Mineralier-Cotu Pisicii şi retur. Participarea masivă la aceasta acţiune ocazionată de Ziua Internaţională a Dunării, organizată de Primăria Galaţi este un semn că astfel de plimbări cu vaporaşul sunt la mare căutare. Aşadar, o eventuală reintroducere a curselor navale de agrement pe Dunare, contra cost, măcar o dată pe săptămână, i-ar bucura atât pe gălăţeni, cât şi pe turiştii sosiţi în oraşul nostru.

Aşa NU

Pânzarul Moldovenesc abandonat de autorităti într-o dană a Şantierului Damen Shipyard Galaţi. Povestea Pânzarului Moldovenesc a început în anul 2004, când Consiliul Judeţului Galaţi a alocat 600.000 lei pentru construcţia unei nave, o replică a unei corăbii cu pânze din flota comercială a Moldovei, sub domnia lui Ştefan cel Mare, care ar fi urmat sa efectueze croaziere pe Dunăre, devenind astfel un simbol al judeţului Galaţi. Din nefericire, socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. Cu banii deja investiţi, parţial nefuncţional, Pânzarul Moldovenesc, a căzut ulterior pradă ambiţiilor politice de neînţeles ale vremurilor care s-au succedat; mai mulţi preşedinţi cu puncte de vedere total diferite asupra administrării acestuia: din grija directă a CJ Galati in cea a Centrului Cultural Dunărea de Jos si viceversa. Între timp, nava s-a deteriorat considerabil astfel că, in 2011, la doar 7 ani de la construire, nefiind dată la apă decat de două ori, la probele făcute de constructor şi la inaugurare, sărmana corabie a avut nevoie de reparaţii capitale. În prezent, ambarcaţiunea este nefunctională, în avansată stare de degradare, autoritaţile nefiind în stare să o transforme măcar într-o piesă de muzeu demnă de expus pe Faleza Inferioară. Banii de pânzar s-au dus deci pe apa Sâmbetei, iar scopul pentru care ar fi fost conceput, s-a dovedit a fi o utopie.

Pe aceeași temă:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *