La Școala Gimnazială nr. 1 din Frumușița, matematica prinde viața într-un mod cu totul nou, prin proiectul „Împărate, Împărate, cât e ceasul la cetate”. Cu sprijinul tehnologiei moderne și al echipei de robotică RoSophia, lecțiile devin o experiență interactivă și captivantă, inspirată din jocul tradițional românesc. Scopul este de a ajuta elevii din ciclul primar să înțeleagă mai ușor conceptele abstracte de matematică, utilizate dispozitive IoT, motoare și senzori care aduc lecții.
Ora de curs se transformă într-o sesiune de joacă, unde, cu ajutorul roboților și tehnologiilor interactive, copiii explorează noțiuni precum cercul, viteza, distanța și cum se calculează acestea. Activitatea, susținută prin programul StartONG finanțat de Kaufland România, se axează pe stima de sine și încredere în abilitățile proprii ale elevilor, crescând-le dorința de a învăța prin succesul obținut la
„Prin acest proiect inovator, capturarea împăratului divin un exercițiu de matematică, iar lecțiile devin accesibile și distractive pentru toți elevii,” explică reprezentanții școlii. Modelul propus de Școala Gimnazială nr. 1 din Frumușița ar putea deveni o sursă de inspirație pentru alte instituții de învățământ din județ, oferind un exemplu despre cum tehnologia și tradiția se pot împleti armonii pentru educație.