Vin vremuri grele pentru lanțurile comerciale din retail-ul alimentar. Dezinteresul față de pregătirea calitativă a forței de muncă specifice începe să le creeze mari probleme reprezentanților magazinelor operate de marile branduri de pe piața locală.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Horia Constantinescu a precizat, extrem de surprins, după evaluarea verificărilor ANPC în teren, că în cazul acestui brand a cărui slogan comercial este „Meriți să fii surprins!„, “ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerţ. https://fb.watch/o1BzR1KNho/
„Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar şi nu numai!”
După lanțul de magazine Kaufland, care a intrat în atenția publică pentru comerțul „în bătaie de joc”față de consumatori, a venit rândul celor de la Lidl.
Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au transmis marţi, printr-un comunicat de presă, că a fost desfăşurată, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respecatate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL.
Circa 300 de magazine Lidl din toată ţara au fost controlate de comisarii ANPC, fiind găsite mai multe nereguli, printre care legume şi fructe stricate, vânzarea unor produse cu diferenţe de gramaj, condiţii de depozitare necorespuzătoare, cu rugină şi reziduri.
Concret, au fost verificate 295 locaţii din întreaga ţară, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 757 de amenzi contravenţionale în valoare de circa 7,5 milioane lei.
De asemenea, au fost oprite definitiv de la comercializare produse neconforme, în valoare de 120.000 de lei.
Comisarii ANPC au mai decis oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 23 puncte de lucru, au propus închiderea temporară a unităţii pe o perioadă de până la şase luni, pentru patru unităţi, din judeţele Botoşani, Galaţi şi Giurgiu, dar şi închiderea temporară a unităţii pe o perioadă de la şase luni la un an pentru şapte puncte de lucru, din Regiunea Bucureşti-Ilfov.
Totodată, pentru 43 de unităţi a fost cerută încetarea practicii comerciale incorecte.
Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în 11 judeţe.
În județul Galați comisarii CJPC Galați au verificat toate cele 6 magazine Lidl din județ.
Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm:
– comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel cântărit
– comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat
– comercializarea unor fructe si legume cu modificari organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I
– condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri ,surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate , strat gros de praf pe sticlele de ulei de măsline, neigienizarea rafturilor de depozitare pâine
– utilizarea, în magazin a unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător
– comercializarea unor produse cosmetice fără a avea traducerea în limba română a informațiilor de pe etichetă
– prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (prosciutto) în raport cu cele reale (șuncă de porc fiartă).
în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:
– 19 amenzi contravenționale în valoare de 161 000 lei
– 5 avertismente
– oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme
– propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 2 puncte de lucru, din Galați
– propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 3 unități.