Viitorul începe azi! Cercetarea gălățeană are șanse să se dezvolte (și) în domeniul identificării și balizării epavelor scufundate în Dunăre

Distribuie articolul

În perspectiva amenințărilor actuale, cauzate de conflictul de la granițele României, un recent acord de colaborare încheiat între organizații care să exploateze tehnologiile avansate de tip IoT, în scopuri benefice, nu poate să fie decât o mare provocare pentru cercetarea universitară, pentru educație, dar și pentru dezvoltare economică, ca să enumerăm doar câteva din domeniile vizate. Practic, însă, o asemenea interacțiune poate schimba total viața comunităților care beneficiază de efectele și rezultatele obținute.

SMSIoT (Sistem multiplatforma securizat de senzori IOT pentru infrastructuri critice și comunicații multicale).
SMSIoTSistem multiplatforma securizat de senzori IOT

 

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, vârf de lance în dezvoltarea comunității locale, și nu numai, a făcut un nou pas înainte. Astfel, potrivit unei informări oficiale, Technohub, o companie specializată în tehnologii avansate, și Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați au semnat în prezența noului rector (interimar) al UDJG, prof. univ. dr. ing. Daniela Buruiană,, un acord de colaborare având ca scop utilizarea capabilității sistemului SMSIoT (Sistem multiplatforma securizat de senzori IOT pentru infrastructuri critice și comunicații multicale).

Tehnologia furnizată, dar și principalele activități exemplificate în document, pentru a fi desfășurate în urma acestei colaborări va duce la identificarea și balizarea epavelor scufundate în Dunăre, în vederea creării unor condiții mai sigure de navigație, potrivit semnatarilor.

În plus, părțile au convenit extinderea acordului de colaborare prin folosirea platfomei SMSIoT pentru testarea unor serii de senzori și/sau actuatori în scop educațional.

Ne-am documentat și putem spune că, în domeniul naval, de exemplu, noua tehnologie și aportul universității gălățene poate fi extrem de important.

De exemplu, în ultimii zece ani,la nivel european, s-a ridicat de mai multe ori problema scoaterii din râu a epavelor din Al Doilea Război Mondial, dar acest lucru nu s-a întâmplat din cauza lipsei de fonduri. România a încercat deja să scoată o epavă în anii 1980, dar aceasta a explodat, provocând moartea a două persoane. Tehnologia de azi face posibilă identificarea locului exact al muniţiei neexplodate şi a modului optim de a ajunge la epave. Până acum, tocmai pericolul uriaș i-a împiedicat pe hoţii de metale neferoase şi pe vânătorii de comori să intre în epave şi să sustragă rămăşiţele care zac în râu de opt decenii. Serbia deja a început, în urmă cu un an ridicarea epavelor germane eşuate pe porţiunea sârbească a Dunării în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care au ieşit la suprafaţă din cauza nivelului foarte scăzut al apei. Epavele îngreunează traficul în defileul Porţile de Fier de peste 80 de ani.

Mai nou, tot în domeniul transporturilor, dar în cel rutier, folosirea noilor tehnologii aduce beneficii serioase. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în implementare, pe sensul de intrare în ţară prin punctul de frontieră Nădlac 2 (autostrada A1), un sistem de preselecţie în vederea fluidizării traficului autovehiculelor de transport marfă.

„Un prim sistem similar a fost introdus de către DRDP Timişoara în urmă cu circa un an, pe sensul de ieşire din ţară prin PTF Nădlac 2, şi a avut ca rezultat o scădere a timpilor controalelor specifice efectuate de CNAIR în acest punct de frontieră”, după cum precizează reprezentanţii CNAIR.


Distribuie articolul

You May Also Like