În timp ce Ministerul ezită, învățătorii din Galați inspiră!

Distribuie articolul

În ciuda reformelor naționale întârziate în educație, învățătorii din Galați nu așteaptă schimbările promise de Ministerul Educației, ci iau inițiativa pentru a îmbunătăți calitatea învățământului primar. Pe 25 mai, cadrele didactice s-au reunit în trei locați diferite din municipiu pentru a participa la întâlniri metodice, fiecare axată pe dezvoltarea și implementarea unor strategii inovative de predare.

Unul dintre aceste puncte de întâlnire a fost Școala Gimnazială „Dimitrie Luchian” din Piscu, unde tema „Modele de bune practici în dezvoltarea competențelor cheie în învățământul primar” a fost analizată atât din perspectiva teoretică, cât și practică. Învățătorii din setul E, care include Galați și zonele rurale aferente, au discutat despre modalități eficiente de integrare a competențelor cheie în curriculum.

La Școala Gimnazială Nr. 1 din Adam, profesorii din Târgu Bujor și zonele adiacente au explorat „Modalități de stimulare a creativității prin utilizarea metodelor activ-participative”. Acest subiect este important, având în vedere că, conform unui studiu recent, metodele activ-participative pot crește gradul de înțelegere și retenție al informațiilor de către elevi cu până la 50% comparativ cu metodele tradiționale.

În Suceveni, la Școala Gimnazială „Vasile Burlui”, s-a discutat despre „Învățământul simultan și eficientizarea actului educațional la școlarul mic”. Învățătorii din setul F au abordat strategii de predare adaptate pentru clasele cu predare simultană, o provocare comună în zonele cu densitate mică de populație.

Reprezentanții Inspectoratului Județean Școlar Galați au subliniat importanța acestor întâlniri, afirmând: „Cercurile metodice pot deveni cu adevărat motorul dezvoltării profesionale a învățătorilor din județul Galați, contribuind la creșterea calității educației în întreaga regiune”, și mulțumind organizatorilor și participanților.


Distribuie articolul

You May Also Like