În ciuda reformelor naționale întârziate în educație, învățătorii din Galați nu așteaptă schimbările promise de Ministerul Educației, ci iau inițiativa pentru a îmbunătăți calitatea învățământului primar. Pe 25 mai, cadrele didactice s-au reunit în trei locați diferite din municipiu pentru a participa la întâlniri metodice, fiecare axată pe dezvoltarea și implementarea unor strategii inovative de predare.
Unul dintre aceste puncte de întâlnire a fost Școala Gimnazială „Dimitrie Luchian” din Piscu, unde tema „Modele de bune practici în dezvoltarea competențelor cheie în învățământul primar” a fost analizată atât din perspectiva teoretică, cât și practică. Învățătorii din setul E, care include Galați și zonele rurale aferente, au discutat despre modalități eficiente de integrare a competențelor cheie în curriculum.
La Școala Gimnazială Nr. 1 din Adam, profesorii din Târgu Bujor și zonele adiacente au explorat „Modalități de stimulare a creativității prin utilizarea metodelor activ-participative”. Acest subiect este important, având în vedere că, conform unui studiu recent, metodele activ-participative pot crește gradul de înțelegere și retenție al informațiilor de către elevi cu până la 50% comparativ cu metodele tradiționale.
În Suceveni, la Școala Gimnazială „Vasile Burlui”, s-a discutat despre „Învățământul simultan și eficientizarea actului educațional la școlarul mic”. Învățătorii din setul F au abordat strategii de predare adaptate pentru clasele cu predare simultană, o provocare comună în zonele cu densitate mică de populație.
Reprezentanții Inspectoratului Județean Școlar Galați au subliniat importanța acestor întâlniri, afirmând: „Cercurile metodice pot deveni cu adevărat motorul dezvoltării profesionale a învățătorilor din județul Galați, contribuind la creșterea calității educației în întreaga regiune”, și mulțumind organizatorilor și participanților.