𝐂𝐨𝐦𝐮𝐧𝐚 𝐒̦𝐞𝐧𝐝𝐫𝐞𝐧𝐢 – 𝐯𝐢𝐜𝐭𝐢𝐦𝐚 𝐡𝐚𝐨𝐬𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐏𝐒𝐃

 

 

 

În jocul de-a ”Alba-neagra” cu investițiile în infrastructura rutieră a Galațiului, comuna Șendreni este victimă sigură.

Mărturie este coada de câțiva kilometri care se formează în fiecare dimineață de-a lungul DN 25.

Sute de mașini se mișcă cu viteza melcului pe segmentul de drum cuprins intre Braniștea – Șerbeștii-Vechi – Șendreni – Movileni – Galați.

Nervi întinși, timp pierdut, poluare excesivă, zgomot peste limita admisă de norme și de bunul simț, de luni până vineri, zi de zi !

Locuitorii din comuna Șendreni simt din plin asta în fiecare dimineață, când până și străzile laterale ale satului devin aproape impracticabile din cauza aglomerației.

Recent, Consiliul Județean Galați a anunțat o nouă reabilitare a drumurilor județene. Este vorba despre un proiect de modernizare a 60 de kilometri de artere județene, cu o valoare de aproape 75 de milioane de euro, care ar trebui să cuprindă și sectorul de drum care pleacă de la pod Traian către Schela.

Însă, la guvernarea PSD- PNL una-i albă,

alta-i neagră.

Grupul UMB și-a manifestat deja intenția de a rezilia contractul cu Compania de Drumuri (CNAIR), semnat în 2020 cu vădit scop electoral, pentru realizarea Variantei de Ocolire a Galațiului.

Drumul de 33 de kilometri, proiectat să ajungă din zona comunei Braniștea (DN 25), până la granița cu Republica Moldova a rămas în aer .

Pe cale de consecință, nici drumul de legătură prin spatele Combinatului Siderurgic, care urma să facă legătura dintre Drumul Expres Brăila – Galați și această variantă de ocolire, nu își mai are rostul.

Asta înseamnă menținerea blocajelor la Șendreni.

Dacă se mai întâmplă să se rostogolească vreun camion încărcat cu fier vechi care să blocheze șase ore traficul, așa cum s-a întâmplat recent, situația capătă valori de catastrofă locală.

Nu știm nici dacă e albă sau neagră nici lărgirea la patru benzi a DN 25 de la Galați și până în zona localităților Tudor Vladimirescu – Hanu Conachi.

Acum zece luni, Consiliul Județean a aprobat, în parteneriat cu CNAIR, doar indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect de 40 de kilometri ce se promite a fi realizat din fonduri europene.

Este un tronson de drum național pe care viteza neadaptată la traficul din ce în ce mai aglomerat a produs nenumărate accidente rutiere, unele mortale, petrecute chiar pe raza comunei Șendreni.

Această ”alba-neagra” cu infrastructura Galațiului începe să se înroșească, iar oficialitățile socialiste, indiferent că sunt primari, președinți de CJ, miniștri sau prim-miniștri ar trebui să realizeze că promisiunile și amânările nu fac decât să priveze municipiul Galați și zona adiacentă de investitori serioși și de noi locuri de muncă.

Până la rezolvarea situației marii infrastructuri rutiere județene, traversarea prin comuna Șendreni rămâne…decât alternativa de trafic pentru accesul la Podul de la Dunăre pentru tot ce se mișcă pe 2/4/8/16/32 de roți, indiferent de tonaj sau de viteză și vine sau se îndreaptă către Tecuci.

Iar că tot veni vorba de oficialități socialiste, ce-o mai fi făcând tanti Zamfirica? Cea ce nu știe ce-i frica…

 

Ai putea fi interesat și de: